ساعت فیترون سه موتوره، موتور هواپیما را از کار انداخت

باتری ساعت فیترون سه موتوره بسیار بیشتر دوام می آورد و علاوه بر زمان دادن، ممکن است عملکردهای اضافی مانند

تلفن، قطب نما یا انواع دیگر برنامه های انرژی زا را ارائه دهند.

آزمایشگاه محرک‌های مجتمع (LAI) EPFL در نوشاتل، با اختراع نوع جدیدی از موتور که خروجی انرژی آن سه برابر بیشتر

از موتورهای سنتی است، گام بزرگی در این مسیر برداشته است، بنابراین نیازها و پیشرفت های صنعت ساعت سازی را

برآورده می کند.

یک موتور سه فاز الکترومغناطیسی که توسط آزمایشگاه محرک های یکپارچه EPFL اختراع شده است، صنعت ساعت

سازی را قادر می سازد ساعت هایی بسازد که سه برابر کارآمدتر هستند و می توانند کاربردهای بیشتری داشته باشند.

برای ساخت میکروسیستم‌های میکروالکترونیک، معروف به MEMS، مهندسان معمولاً از اصول الکترواستاتیک استفاده

می‌کنند.

با این حال، دانشمندان LAI یک سیستم محرکه الکترومغناطیسی را پیشنهاد می کنند.

این دستگاه جدید با استفاده از آهنربای ثابت و سه فاز به جای تک فاز، بیش از یک بار از مخترعان خود خواسته است تا بر

چالش های بزرگ غلبه کنند.

ساعت

ایو پریارد، رئیس LAI توضیح می دهد: برای به دست آوردن یک موتور خوب، به حداقل دو یا سه فاز، یعنی دو یا سه سیم

پیچ مسی نیاز دارید.

با این حال، این سیم‌پیچ‌ها فضا را اشغال می‌کنند و بنابراین ما مجبور شدیم پیکربندی و هندسه جدیدی برای موتور اختراع

کنیم و مهمتر از همه، ساخت آنها با استفاده از روش های سنتی بسیار گران است، که از دهه 1970 تغییر نکرده است.

بنابراین محققان فرآیند ساخت جدیدی را انتخاب کردند، این روش باید در اتاق تمیز انجام می‌شد و راه‌اندازی آن پیچیده بود

در مجموع 24 عملیات باید تعریف می‌شد.

اما ارزشش را داشت، زیرا این روش امکان ساخت اجزای خاصی را با هزینه بسیار کم فراهم می کند.

استاتورها، به عنوان مثال، قطعات ثابت موتور، بر روی صفحات سیلیکونی حک می شوند، به این معنی که می توان مقدار

زیادی از آنها را به طور همزمان ساخت.

آنها همچنین با مشکل دیگری روبرو شدند: با سه فاز، الکترونیک فرمان باید دوباره طراحی می شد.

پریارد توضیح می‌دهد: «برای تشخیص زمان کافی، موتور باید بتواند روتور یا قسمت دوار را در هر نقطه‌ای از زمان مکان‌یابی

کند.