آیتم برای بازی I. با بازآفرینی اشیا و تصاویر واقعی و خیالی در خدمت اهداف تربیت ذهنی، اخلاقی، زیبایی شناختی و بدنی قرار می گیرد.
تبلت اسباب بازی کودک به کودک کمک می کند تا در مورد دنیای اطراف خود بیاموزد، او را به فعالیت های هدفمند و معنی دار عادت می دهد، باعث رشد تفکر، حافظه، گفتار و احساسات می شود.
I. به طور گسترده در کار آموزشی با کودکان، به ویژه برای توسعه خلاقیت، فنی و هنری کودکان استفاده می شود (به بازی برای کودکان، خلاقیت کودکان مراجعه کنید). انواع، شخصیت، محتوا و طرح I.
توسط وظایف آموزشی خاص در رابطه با سن کودکان و با در نظر گرفتن رشد و علایق آنها تعیین می شود.
هندیها بهعنوان آثار هنرهای تزئینی و کاربردی، بهویژه آثار ملی-سنتی، به عنوان عناصر تزئینی در فضای داخلی مدرن استفاده میشوند.
محتوا و اشکال I. در ارتباط مستقیم با ساختار اجتماعی جامعه، با سطح فرهنگ آن است.
از زمان های قدیم، I. را در قالب تصاویر مردم، حیوانات، ابزار، وسایل خانه می شناختند.
عروسک های ساخته شده از چوب و پارچه، مجسمه های حیوانات، توپ های چرمی (مصر باستان، هزاره سوم قبل از میلاد). در دفن کودکان دوران باستان (یونان، روم)، I. یافت شد – عروسک ها، مجسمه های حیوانات، وسایل خانه، حلقه ها، تاپ ها، جغجغه ها و غیره.
طبق گفته های پلینی و پلوتارک، قبلاً در این دوره ساعت های ساعتی وجود داشت. در آتن و روم، تجارت جواهرات توسعه یافت.در قلمرو مدرن اتحاد جماهیر شوروی، کهن ترین جواهرات در میان اشیاء فرهنگ Fatyanovo (به فرهنگ Fatyanovo مراجعه کنید) یافت شد (هزاره دوم قبل از میلاد).
I. شناخته شده است که در حفاری های سکونتگاه های اسلاو در منطقه دنیپر میانه (قرن 6-8 پس از میلاد) یافت شده است. سوت های سفالی به شکل مجسمه های حیوانات، عروسک ها، ظروف – از حفاری ها در رادونژ،